Κυριακή 10 Νοεμβρίου 2024

Εργαστήριο Δεξιοτήτων Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

 Εργαστήριο Δεξιοτήτων 

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

«Εγώ, εσύ, εμείς!

Ο εαυτός μου και οι άλλοι»

Διαβάσαμε παραμύθια σχετικά με τον εαυτό μας, την διαφορετικότητα και την φιλία!





Ανεβήκαμε ως το φεγγάρι και ήταν τόση η χαρά μας που φωνάξαμε το όνομά μας!!!














Πήραμε το μικρόφωνο και παρουσιάσαμε τον εαυτό μας, το όνομά μας, την ηλικία μας και τα εξωτερικά χαρακτηριστικά μας και πληροφορίες που μας αφορούν. Δημιουργήσαμε το πορτραίτο μας, βάζοντας σε κορνίζα το αρχικό γράμμα του ονόματός μας και το αγαπημένο μας κατοικίδιο! 


Με αφορμή το παραμύθι «Ο Έλμερ» είδαμε πως όλοι είμαστε διαφορετικοί και μοναδικοί και δημιουργήσαμε τον δικό μας διαφορετικό Έλμερ που έχασε το χρώμα του αλλά με διάφορους τρόπους και υλικά όπως οι νερομπογιές, τα πινέλα ή ο  χάρακας δημιουργήσαμε τα δικά μας χρώματα! Μάθαμε το Εε του Έλμερ είδαμε πως από τον κύκλο του Ο και την γραμμή του Ι μπορεί να σχηματιστεί το κεφαλαίο Ε αλλά και το μικρό ε! Τέλος το σχηματίσαμε με τα σώματά μας!!!


























Παίξαμε το «Κυνήγι του χαμένου γράμματος» όπου τα παιδία προσπάθησαν να ανασυνθέσουν το όνομα τους ψάχνοντας ένα ένα τα γράμματα του!




Παίξαμε το ψυχοκινητικό παιχνίδι «Μέντεψε ποιος» όπου τα παιδία χόρευαν με την μουσική και κάθε φορά που η μουσική σταματούσε προσπαθούσαν να μαντέψουν ποιος φίλος τους απουσίαζε και είχε κρυφτεί κάτω από το πανί.




Με αφορμή το παραμύθι «Μεταξύ ΤΙΚ και ΤΑΚ» κάναμε πολλές δραστηριότητες! Παίξαμε  παιχνίδι ρόλων για το τι πληγώνει την καρδιά μας και το τι την κάνει να χτυπάει με το ΤΙΚ και το ΤΑΚ, - συμφιλίωση!














Με το στηθοσκόπιο ακούσαμε την καρδιά μας και πως χτυπά και είδαμε αν χτυπά με ΤΙΚ και ΤΑΚ ή αν κάτι την έχει πληγώσει. Ενώ ακούσαμε και την καρδιά του φίλου μας!












Ομαδικές εργασίες τα άσχημα λόγια που πονάνε και τσαλακώνουν την καρδιά και οι όμορφες λέξεις που την γιατρεύουν! 



Με αφορμή το βιβλίο «Τα χέρια δε χτυπάνε τα χέρια αγαπάνε» δημιουργήσαμε έργα  με τίτλο «Τα χέρια που αγαπάνε» αλλά και έργα με θέμα «Εγώ και οι φίλοι μου».  Επίσης γίναμε ζευγάρια και βρήκαμε το ΤΙΚ και το ΤΑΚ μας.













Αφού διαβάσαμε το παραμύθι «Συλλέκτης λέξεων», συζητήσαμε για τις λέξεις που μοιραζόμαστε με τους φίλους μας αλλά και για το τι μας αρέσει να κάνουμε από κοινού. Έτσι στην συνέχεια παρατηρήσαμε και σχολιάσαμε κάρτες που δείχνουν πράγματα που μας αρέσει να κάνουμε με τους φίλους μας και προγραμματίσαμε την μελισσούλα beeBot για να κινηθεί πάνω στην πίστα και να συναντήσει τις διάφορες αυτές κάρτες.








Μιλήσαμε για το εγώ «τον εαυτό μου» και επεξεργαστήκαμε τους στίχους από το τραγούδι «Εγώ είμαι εγώ». 
Στη συνέχεια διαβάσαμε το παραμύθι «Ο Ασημάκης το πολύχρωμο ψαράκι»  που ήταν εγωιστής και δεν ήθελε να μοιράσει τα λέπια του με τα υπόλοιπα ψάρια, το οποίο κάναμε δραματοποίηση
Μετατρέψαμε λοιπόν το «ΕΓΩ» σε ψαράκι.
Σχεδιάσαμε από πάνω το ψαράκι με τρία διαφορετικά χρώματα ώστε να είναι ευδιάκριτα τα γράμματα «ε γ ώ» Χρησιμοποιήσαμε τέμπερα με μπατονέτα και το χρωμάτισαν σύμφωνα με την τεχνική του Πουαντιγισμού  και κολλήσαμε το χρυσό λέπι στο τέλος.







Διαβάσαμε το παραμύθι «Το σώμα είναι δικό μου», «Δεν πάω πουθενά με ξένους», και «Η Κικο και το Χέρι» και φτιάξαμε σε κούκλες την Κίκο και το Χέρι με τις οποίες παίξαμε κουκλοθέατρο!







Στην τηλεόραση της τάξης παρουσιάσαμε το κομμάτι του Εαυτού μας και δημιουργήσαμε το παζλ της Φιλίας.


Δημιουργήσαμε τον δικό μας κύκλο της Φιλίας και μάθαμε και το γράμμα Φφ της Φιλίας. 


Το παραμύθι με τα χρώματα που διαβάσαμε στο τέλος, μας  έμαθε πως όλοι είμαστε μοναδικοί όπως τα χρώματα που ομορφαίνουν τον κόσμο μας!

Τέλος απολαύσαμε, τραγουδήσαμε και διασκεδάσαμε με πολλά τραγούδια!














Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου