Κυριακή 19 Νοεμβρίου 2017

Κινητικότητα του 60ου Νηπιαγωγείου Ηρακλείου στο Καπεντού, Γαλλία

                                     
                                  60ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου
        Erasmus+ KA2  Project Nr: 2017-1-FR01-KA219-037172_5
«Une pédagogie européenne bienveillante et exigeante»


Κινητικότητα στο Καπεντού, Γαλλία
Οι νηπιαγωγοί του 60ου Νηπιαγωγείου Ηρακλείου Σηφάκη Αμαλία και Κλαδά Ευαγγελία πήραν μέρος στην  οργανωμένη  κινητικότητα για εκπαιδευτικούς στο νηπιαγωγείο “Ecole Maternelle Capendu” στο Καπεντού, Γαλλία από τις 06 έως τις 11 Νοεμβρίου 2017, στο πλαίσιο του πρόγράμματος Εράσμους «Une pédagogie européenne bienveillante et exigeante», στο οποίο οι χώρες εταίροι είναι η Γαλλία, Αγγλία, Σουηδία, Ιταλία, Εσθονία και Ελλάδα.
Η πρώτη μας συνάντηση είχε διπλό στόχο: να οργανώσουμε τις δραστηριότητες του πρώτου έτους και να υλοποιήσουμε τον πρώτο στόχο του προγράμματος που ήταν να παρατηρήσουμε και να αναλύσουμε πώς ανταποκρίνονται τα παιδιά σε ένα παιδαγωγό που, χωρίς να χαμηλώνει τις προσδοκίες του για παιδαγωγικά αποτελέσματα, χρησιμοποιεί όσο το δυνατόν πιο ήπιες προσεγγίσεις και ενδιαφέρεται για τις ανάγκες κάθε παιδιού ξεχωριστά.
Το Γαλλικό νηπιαγωγείο  βρίσκεται στο Καπεντού, ένα χωριό στα νότια της Γαλλίας τριγυρισμένο από αμπελώνες. Το κτίριο, αν και παλιό, διαθέτει 3 μεγάλες αίθουσες διδασκαλίας πολύ καλά εξοπλισμένες, βιβλιοθήκη. γραφείο διευθυντή, αίθουσα ύπνου, τεράστια αυλή, αίθουσα πολυμέσων και γυμναστήριο (κοινά με το διπλανό Δημοτικό Σχολείο).
Στο συγκεκριμένο σχολείο τα παιδιά πηγαίνουν από τις 09:00 έως 12:00 και από τις 14:00 έως 16:00. Τα περισσότερα πηγαίνουν σπίτι στις 12:00 και επιστρέφουν στις 14:00 (όπως και οι νηπιαγωγοί), αλλά υπάρχουν κάποια που τρώνε και κοιμούνται στο σχολείο.   
Τα παιδιά είναι ηλικίας 3-6 ετών και τα τμήματα απαρτίζονται από νήπια όλων των ηλικιών. Υπάρχουν 3 βοηθοί που στηρίζουν το έργο των νηπιαγωγών. Οι νηπιαγωγοί είναι ελεύθεροι να αποφασίζουν με ποιό θέμα θα ασχοληθούν, αλλά υπάρχουν συγκεκριμένα μαθήματα  που πρέπει   να ασχοληθούν κάθε εβδομάδα, π.χ. πρέπει να κάνουν 3 ώρες μαθηματικά και 3 ώρες γλώσσα κάθε εβδομάδα. Υπάρχουν συγκεκριμένοι στόχοι που κάθε παιδί, ανάλογα με την ηλικία του, πρέπει να πετύχει, αλλά στο δικό του χρόνο, όχι απαραίτητα όλα ταυτόχρονα.  
Η παρατήρηση διαφόρων δραστηριοτήτων σε κάθε αίθουσα, συνοδευόταν από φύλλο καταγραφής των παρατηρήσεών μας, τόσο για τη στάση των νηπιαγωγών απέναντι στα παιδιά, όσο και για τις αντιδράσεις των παιδιών απέναντι στη δραστηριότητα και στους νηπιαγωγούς.
Η ανάλυση των παρατηρήσεων ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρουσα, αφού κάθε ομάδα χρησιμοποιεί διαφορετικές μεθόδους και προσεγγίσεις για τους ίδιους στόχους. Εμείς διαπιστώσαμε ότι έχουμε πολλά κοινά με το γαλλικό και το ιταλικό πρόγραμμα σπουδών και τις παιδαγωγικές προσεγγίσεις τους, αλλά διαφέρουμε πολύ από το σουηδικό, αγγλικό και εσθονικό σύστημα.
Η Γαλλική ομάδα ως συντονίστρια, έχει αναλάβει να φτιάξει ένα ιστολόγιο ( προσλαμβάνοντας επαγγελματία) στο οποίο θα υπάρχουν πληροφορίες για τα εκπαιδευτικά συστήματα και τις παιδαγωγικές μεθόδους κάθε χώρας, καθώς και παραδείγματα από το θέμα που θα αναλύουμε κάθε φορά.
Εκτός από το Καπεντού, επισκεφτήκαμε το Καρκασόν (ένα μεσαιωνικό κάστρο), ένα τοπικό οινοποιείο και ένα μουσείο κρασιού. Ακόμη, διοργανώθηκε μια βραδιά με τους γονείς, όπου τους κεράσαμε ελληνικά εδέσματα.









Γενικά, η μετακίνησή μας κρίνεται επιτυχημένη. Γνωρίσαμε τους εταίρους μας και οργανώσαμε τις δραστηριότητες του πρώτου χρόνου.


Η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου

ΣηφάκηΑμαλία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου