Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου 2022

Νοέμβριος στο 3ο τμήμα

 Νοέμβριος


     Υποδεχθήκαμε με μεγάλη χαρά το τρίτο και τελευταίο παιδάκι του φθινοπώρου, τον Νοέμβριο τον σποριάρη! Διαβάσαμε το παραμύθι "Η υπόσχεση του Νοέμβρη" και συμπληρώσαμε την ακροστιχίδα του Νοέμβρη. Παρατηρήσαμε τις αλλαγές που συμβαίνουν γύρω μας, όπως ο καιρός που αλλάζει και η  μέρα που μικραίνει.  Παίξαμε ένα διαδραστικό παιχνίδι στο tablet όπου συνθέσαμε σωστά τα γράμματα για τις λέξεις Νοέμβριος, γεωργός και μύλος. Ενώ βγήκαμε στην αυλή και χορέψαμε το τραγούδι "Ο Νοέμβρης" και "Τα παιδιά του φθινοπώρου". Μιλήσαμε για την σπορά και μάθαμε πολλά πράγματα!!!! Βγήκαμε στην αυλή σκάψαμε στο χώμα και παρατηρήσαμε φυτά, ρίζες και βλαστούς σαν μικροί επιστήμονες! Πήγαμε εκδρομή "Στο μικρό σχολείο της γης" όπου φυτέψαμε μαρουλάκια, ταΐσαμε κοτούλες, είδαμε πως αρμέγουν τις κατσίκες και ήρθαμε σε επαφή με τη φύση στο αγρόκτημαΜάθαμε το γράμμα Νν του Νοέμβρη και τον αριθμό 3 γιατί είναι το 3ο παιδάκι του φθινοπώρου! 































































































Γράφω την λέξη Νοέμβριος

    Την πρώτη τετάρτη του Νοέμβρη πραγματοποιήσαμε άσκηση σεισμού, τα παιδιά έμαθαν πως πρέπει να συμπεριφέρονται σε περίπτωση σεισμού και πως να προστατεύουν τον εαυτό τους.







    Διαβάσαμε το παραμύθι "Η Θάλασσα είδε" και με αφορμή αυτό αρχίσαμε να μιλάμε για όλα τα συναισθήματα που ξεδιπλώνονται στο παραμύθι αυτό άλλα και μέσα μας. Εκφράσαμε τα συναισθήματά μας και τα ζωγραφίσαμε. Αναγνωρίσαμε τα συναισθήματα της χαράς, της λύπης, του φόβου, του θυμού, της ζήλιας, του ενθουσιασμού και της αγάπης και τα εκφράσαμε. Ο καθένας μας μίλησε σχετικά με το πότε νιώθει το καθένα από αυτά και κατασκευάσαμε το λουλούδι των συναισθημάτων! Παρατηρήσαμε και δραματοποιήσαμε γνωστούς πίνακες ζωγράφων με θέμα τα συναισθήματα. Εμπνευστήκαμε από τον ζωγράφο Παάουλ Κλέε και τον πίνακα Σενέκιο τον οποίο όποιοι ήθελαν του έδωσαν συναίσθημα. Δημιουργήσαμε ένα "Σύννεφο λέξεων" με τα συναισθήματα. Τέλος χορέψαμε και δραματοποιήσαμε τα συναισθήματά μας.




















   Με αφορμή τον βροχερό καιρό βγήκαμε στην αυλή του νηπιαγωγείου μας για να "αισθανθούμε" την βροχή, μυρίσαμε το βρεγμένο χώμα, ακούσαμε τον ήχο της ψιχάλας και χορέψαμε στην βροχή! Στην ενότητα Steam οι μικροί επιστήμονες παρατήρησαν πως το νερό είναι άχρωμο, άοσμο και άγευστο. Χρωματίσαμε το νερό και με το σταγονόμετρο το μεταφέραμε στο βαμβάκι και δημιουργήσαμε σύννεφα. Επίσης, τον μήνα αυτόν γνωρίσαμε το σχήμα τετράγωνο. Το αναγνωρίσαμε και το σχεδιάσαμε. Το δημιουργήσαμε χρησιμοποιώντας την πλαστελίνη. Ακούσαμε ένα τραγούδι για το τετράγωνο και γνωρίσαμε αντικείμενα που έχουν το σχήμα αυτό.
    Έτσι αρχίσαμε την συζήτηση για τον κύκλο του νερού. Μάθαμε για το νερό και τις μορφές του υγρή, στερεή και αέρια. Είδαμε πως το νερό είναι άχρωμο, άοσμο και άγευστο.  Ενώ με το Beebot εμπεδώσαμε τον κύκλο του νερού και σαν μικροί επιστήμονες κάναμε πολλά πολλά πειράματα που τα χαρήκαμε μικροί και μεγάλοι!!! Τέλος μάθαμε το γράμμα Ρρ από το νερό που ρέει στο ποταμάκι.




































































 






    Στις 8 Νοεμβρίου γιορτάσαμε τον Μιχαήλ Αρχάγγελο και μάθαμε πως είναι προστάτης της Πολεμικής Αεροπορίας. Ενώ, 11 Νοεμβρίου γιορτάσαμε τον Πολιούχο μας Άγιο Μηνά, μιλήσαμε για τη ζωή του και τα θαύματά του και κατασκευάσαμε την εικόνα του σαν αγιογράφοι. 















    Ακόμη, τον μήνα αυτόν μιλήσαμε για το Πολυτεχνείο. Μέσω εικόνων, εκπαιδευτικών βίντεο και παιδικών βιβλίων μάθαμε για την εξέγερση των φοιτητών του Πολυτεχνείου στις 17 Νοεμβρίου του 1973.  Διαβάσαμε σχετικά παιδικά λογοτεχνικά βιβλία όπως Η κυρά Δημοκρατία κτλ.. Κατανοήσαμε τις διαφορές μεταξύ δημοκρατίας και δικτατορίας. Ζωγραφίσαμε τα γεγονότα του Πολυτεχνείου, τα δραματοποιήσαμε και κάναμε σχετικές κατασκευές. Τραγουδήσαμε σχετικά τραγούδια όπως Ο δρόμος, Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο κτλ.. Την ημέρα της 17ης Νοεμβρίου θυμηθήκαμε ξανά τα γεγονότα που συνέβησαν, φωνάξαμε κι εμείς τα συνθήματα των φοιτητών και κολλήσαμε κόκκινα γαρύφαλα προς τιμήν των ανθρώπων που αγωνίστηκαν. Με αφορμή επίσης το θέμα του Πολυτεχνείου, γνωρίσαμε το γράμμα/τη φωνούλα Π π. Σχηματίσαμε το γράμμα αυτό και το δημιουργήσαμε με την πλαστελίνη.


















    Στην συνέχεια μιλήσαμε για τον θεσμό της οικογένειας, ο καθένας μας παρουσίασε για την δική του οικογένεια και τα μέλη από τα οποία αποτελείται. Ζωγραφίσαμε την οικογένειά και τι μας αρέσει περισσότερο να κάνουμε μαζί της. Διαβάσαμε τα παραμύθια "Η μονα-δική μου οικογένεια", "Θα σ΄αγαπώ ότι κι αν γίνει" και άλλα. Συζητήσαμε γιατί είναι σημαντική η οικογένειά μας και τραγουδήσαμε γι'αυτό! Γνωρίσαμε τις μορφές οικογενειών που υπάρχουν. Παίξαμε διαδραστικά παιχνίδια για την οικογένεια, αντιστοιχίσαμε τις λέξεις και ομαδοποιήσαμε τα μέλη διαφορετικών οικογενειών. Κάναμε τον σχήμα κύκλο και το γράμμα Αα από τα αδέρφια. Σχηματίσαμε το γράμμα Α α και το δημιουργήσαμε και με την πλαστελίνη. Παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό βίντεο Ένα γράμμα μια ιστορία-Η Αχτένιστη Αγελάδα (Α), γνωρίζοντας μέσω αυτού διάφορες λέξεις που να ξεκινούν από το γράμμα Α α.












    Στην αυλή του νηπιαγωγείου μας βγήκαμε και παίξαμε παραδοσιακά και άλλα παιχνίδια. Παίξαμε "Αλάτι ψιλό, αλάτι χοντρό", "Μουσικές καρέκλες με γιόγκα" και "Μουσικές καρέκλες αγκαλιάς και χρώματος".





























Ραντεβού τον επόμενό μήνα!!!










Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου