Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2022

Νοέμβριος στο 4ο τμήμα

Νοέμβριος, ο τελευταίος μήνας του φθινοπώρου.

Αυτό το μήνα ξεκινήσαμε με τα συναισθήματα. Πόσο σημαντικό είναι να μπορέσουμε να αναγνωρίζουμε το πώς αισθανόμαστε και να αντιδρούμε ανάλογα! 
Μέσω της μουσικής, αρχίσαμε την εξερεύνηση των συναισθημάτων μας. Πρώτα χορέψαμε σε ρυθμό χαράς.



Έπειτα ο σκοπός έγινε λυπητερός και αυτό αποτυπώθηκε στα προσωπάκια μας..






Με το επόμενο μουσικό κομμάτι αισθανθήκαμε τον ενθουσιασμό να μας πλημμυρίζει!





Στο τέλος η μουσική άλλαξε και νιώσαμε το σώμα μας να "βαραίνει", τις κινήσεις μας να γίνονται πιο απότομες και επιθετικές, ενώ το πρόσωπο μας  "σκλήρυνε" (κατά τα λεγόμενα των παιδιών!). Μα ποιο συναίσθημα μας τα προκάλεσε όλα αυτά;


Ο θυμός!!



Αφού εκφραστήκαμε μέσω της μουσικής, στη συνέχεια κατασκευάσαμε τα πιάτα των συναισθημάτων για ατέλειωτο παιχνίδι. Ποιος μπορεί να υποκριθεί το συναίσθημα που δείχνει το πιάτο με τα μάτια και τα φρύδια του;




Όμως, η δουλειά με τα συναισθήματά μας δε σταματάει εδώ. Καθημερινά λέμε το πώς αισθανόμαστε, το συζητάμε στην παρεούλα μας








και παίζουμε παιχνίδια με τα συναισθήματα.





Οι αισθήσεις μας δεν μπορούσαν να μη συμμετέχουν στην προσέγγιση των συναισθημάτων μας, γι' αυτό  παίξαμε με χρωματιστό αφρό!! Λερωθήκαμε, διασκεδάσαμε και δημιουργήσαμε πρόσωπα χαρούμενα, θυμωμένα, λυπημένα, έκπληκτα..








Aναπαραστήσαμε τα συναισθήματα με τις εκφράσεις μας








και τα αποτυπώσαμε σε ελεύθερο σχέδιο, χρησιμοποιώντας τέμπερες και φυσικά υλικά.



Είδαμε το αλφαβητάρι των συναισθημάτων που αρχίζει με το Α της Αγάπης, που με τη δύναμή της όλα γίνονται πιο όμορφα και μαγικά!


Με τη βοήθεια της τέχνης προσεγγίσαμε τα συναισθήματά μας και έπειτα γίναμε μοντέρνοι ζωγράφοι για να δημιουργήσουμε το δικό μας "Σενέκιο" (του Paul Klee).



Μα δεν είναι υπέροχοι;;;



Όμως, κάποια συναισθήματα μας απασχόλησαν λίγο περισσότερο από άλλα, όπως ο θυμός. Άραγε πώς τον διαχειριζόμαστε; Μιλήσαμε για τεχνικές εκτόνωσης και παίξαμε παιχνίδια ρόλων. Αφού καταγράψαμε και ζωγραφίσαμε τι μας θυμώνει, καταστρέψαμε τους θυμούς μας με τον καταστροφέα εγγράφων. Με τους κατεστραμμένους μας πια θυμούς, φτιάξαμε δημιουργικές ζωγραφιές γεμάτες με αγάπη.







Και δε θα μπορούσαμε να μη δούμε κ τους φόβους μας. Τι μας φοβίζει; Πως αντιμετωπίζουμε το φόβο μας; Αφού συζητήσαμε, ζωγραφίσαμε τους φόβους μας και στην τάξη μας ήρθε ο δράκος που τρώει τους φόβους!! Τους καταβρόχθισε όλους!!






Στα πλαίσια της πρόληψης από φυσικές καταστροφές, κάναμε άσκηση σεισμού.




Επίσης στις αρχές του μήνα, ενώσαμε τις καλλιτεχνικές μας δυνάμεις, για να δημιουργήσουμε το νέο λογότυπο για τις τσάντες της δανειστικής βιβλιοθήκης και το αποτέλεσμα ήταν παραμυθένιο!








Με σκοπό τη συνεχή ενδυνάμωση των σχέσεων μας, παίξαμε πολλά ομαδικά παιχνίδια στην αυλή και στην τάξη.. Συνεργατικές μουσικές καρέκλες, όπου είμαστε νικητές μόνο αν βρουν όλοι να καθίσουν αλλά και γυμναστική με yoga.














Ήρθε και η 17 Νοέμβρη. Τιμήσαμε το Πολυτεχνείο με πολλές δράσεις στην τάξη μας. Διαβάσαμε και παίξαμε με κούκλες κουκλοθεάτρου την "Τενεκεδούπολη" της Ε. Φακίνου. 






Συζητήσαμε για τη Δημοκρατία και τη Δικτατορία. Φτιάξαμε τα δικά μας πλακάτ και ενώσαμε τις φωνές μας για να φωνάξουμε το πάντα επίκαιρο "Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία". 






Φτιάξαμε γαρύφαλλα που τα χεράκια μας πρόσφεραν ως φόρο τιμής στους αγωνιστές του Πολυτεχνείου.









Την ημέρα του Πολυτεχνείου καταθέσαμε με σεβασμό τα γαρύφαλλα που είχαμε φτιάξει στο πανό του Πολυτεχνείου, φωνάξαμε συνθήματα και τραγουδήσαμε τον εθνικό ύμνο. 






Και μιας και μάθαμε για τη Δημοκρατία και τις δημοκρατικές διαδικασίες μιας χώρας, φέραμε τις εκλογές και στη δική μας τάξη. Με αφορμή το βιβλίο "Ενωμένοι μπορούμε" της Ε. Ανδρουλάκη στήσαμε τη δική μας κάλπη για να εκλέξουμε τον αρχηγό στο ζωοχωριό.








...και για να μη σας αφήσουμε με την αγωνία, για αρχηγό διαλέξαμε τον Αστέρη το σκύλο!!

Επειδή, μας άρεσε πολύ το μήνυμα του βιβλίου για τη φιλία, την αγάπη, τη θέληση και την αλληλεγγύη, κατασκευάσαμε ομαδικά το δικό μας πανό για να στολίσουμε την τάξη μας. Για να γίνει αυτό μιλήσαμε για την έννοια του μοτίβου και της διαδοχής.





Στο τέλος, ζωγραφίσαμε και ένα ατομικό πανό για να κατανοήσουμε καλύτερα την έννοια του μοτίβου.






Μέσα από τις διάφορες θεματικές μας, δουλέψαμε το 1, το 2 και το 3. 






Με αφορμή το Ν του Νοεμβρίου βρήκαμε λέξεις από το γράμμα Ν και φτιάξαμε με αυτές τη δική μας ιστορία για τη Νίκη τη νοσοκόμα.



Με αφορμή το Ε της Ελευθερίας, οι μικροί συγγραφείς έγραψαν μια ιστορία για δύο ελέφαντες.





Και το Β της Βροχής μας ενέπνευσε για την υπέροχη ιστορία της πριγκίπισσας Βάσως.






Αυτό το μήνα είδαμε και τη σπορά. Μέσα από θεατρικό παιχνίδι μιμηθήκαμε την ανάπτυξη των φυτών. Τραγουδήσαμε, φυτέψαμε, παίξαμε και βοηθήσαμε και τον γεωργό να φυτέψει με τη βοήθεια του beeboot.










Γίναμε μικροί εξερευνητές και ψάξαμε με τον μεγεθυντικό μας φακό τα έντομα που υπάρχουν στο σχολείο. Κάποια είναι ωφέλιμα για τους σπόρους και κάποια όχι. Τα μελετήσαμε και τα χωρίσαμε σε κατηγορίες.



Πήγαμε και εκδρομή στο Μικρό Σχολείο της Γης και είδαμε τόσα πολλά πράγματα εκεί.




Φυτέψαμε μαρουλάκια, παρατηρήσαμε τα ωφέλιμα έντομα και μυρίσαμε πολλά διαφορετικά μυρωδικά, όπως ρίγανη, δεντρολίβανο και πολλά άλλα. Στο τέλος δραματοποιήσαμε την εξέλιξη ενός φυτού.




















Είδαμε και τα ζώα της φάρμας. Ταΐσαμε κότες και αρμέξαμε την κατσίκα.



Στο τέλος τραγουδήσαμε και χορέψαμε το μήλο μου κόκκινο με τη συνοδεία του λαούτου του κύριου Μιχάλη.









Στο τέλος του μήνα ξεκίνησαν δυνατές βροχές. Με αυτή την ευκαιρία ασχοληθήκαμε με τη βροχή και τον κύκλο του νερού και γνωρίσαμε τις επιστημονικές έννοιες εξάτμιση, συμπύκνωση, κατακρήμνιση και διείσδυση.




Αλήθεια γιατί τα σύννεφα ρίχνουν βροχή; Για να το εξετάσουμε κάναμε ένα πείραμα όπου χρησιμοποιήσαμε αφρό ξυρίσματος, νερό και χρώμα. Ήταν μια διαδικασία που την απολαύσαμε και ζητήσαμε από την κυρία μας να την εκτελέσουμε ξανά. Μας βοήθησε να συμπεράνουμε, πώς όταν ένα σύννεφο βαρύνει από υδρατμούς και δεν μπορεί πια να τους συγκρατήσει, τότε τους απελευθερώνει σαν βροχούλα στη γη.





Μετά, σαν γνήσιοι επιστήμονες που είμαστε, καταγράψαμε τα υλικά και τα αποτελέσματα του πειράματος μας σε ατομικό φύλλο εργασίας.



Στο τέλος, κάναμε αισθητηριακό παιχνίδι με  χρωματιστό αφρό. Πόσο πολύ διασκεδάσαμε!!





Κατασκευάσαμε με διάφορα υλικά τον δικό μας κύκλο νερού σε πιάτο και ιδού το υπέροχο αποτέλεσμα.




Η αγαπημένη μας μελισσούλα bee bot μας επισκέφθηκε για ακόμα μία φορά, για να μας βοηθήσει να εξασκηθούμε στην αναγνώριση και αντιστοίχιση των αριθμών από το 1-10.








Πειραμάτων συνέχεια, αυτή τη φορά για να κατανοήσουμε τις ιδιότητες του νερού.

Είδαμε ότι το νερό είναι διαφανές, σε αντίθεση με τη ζάχαρη.



Το νερό διαλύει τη ζάχαρη, όπως και το αλάτι.

Το νερό "κολλάει" πάνω μας.




Τρυπήσαμε μια σακούλα με νερό σε διάφορα σημεία και διαπιστώσαμε πόσο δύσκολο είναι να ελέγξεις το νερό. 

Στο τέλος συνεργαστήκαμε για να φτιάξουμε την αφίσα με τα συμπεράσματά μας.





Μιλήσαμε για την πήξη και την τήξη του νερού. Φτιάξαμε χρωματιστά παγάκια και ζωγραφίσαμε με διαφορετικό τρόπο.




Δημιουργήσαμε και " μυστικές" ζωγραφιές με πολύ αλάτι διαλυμένο μέσα σε ζεστό νερό. Σας αρέσουν;  Χα! Δεν μπορείτε να τις δείτε έτσι εύκολα. Αφού στεγνώσουν, θα τις περάσουμε από πάνω με κηρομπογιά και το μυστικό σχέδιο θα αποκαλυφθεί!




Παρατηρήσαμε ότι ο όγκος του νερού αυξάνεται όταν παγώσει. Δημιουργήσαμε τα δικά μας παγόβουνα και παίξαμε παιχνίδια ομαδικά, βγαλμένα από τη φαντασία μας.




Είδαμε και τον πίνακα του Magritte, η βροχή. Μας έκανε εντύπωση γιατί έβρεχε ανθρώπους. Με αυτή την αφορμή φτιάξαμε τους δικούς μας πίνακες, στο καθένα από τους οποίους βρέχει κάτι διαφορετικό.



Διαβάσαμε, ακούσαμε και δραματοποιήσαμε το παραμύθι του Τριβιζά, η Πινεζοβροχή.


    
Τι υπέροχος μήνας ο Νοέμβριος και τι όμορφα που περάσαμε!
Αντίο φθινόπωρο, με το καλό να έρθει ο χειμώνας!






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου