Τρίτη 8 Ιανουαρίου 2019

Ιανουάριος 2019

Ιανουάριος
     Το 2019 έφτασε και έφερε μαζί του και τον πρώτο  του μήνα τον Ιανουάριο! Γυρίσαμε από τις διακοπές μας γεμάτοι όρεξη για νέες περιπέτειες.... και για να μας πάει καλά ο καινούριος χρόνος γράψαμε το 2019 το στολίσαμε και κόψαμε την βασιλόπιτα που μας έφερε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων για να βρούμε το φλουρί. Το βρήκαμε και χαρήκαμε πολύ... να έχουμε όλοι μια τυχερή χρονιά!!!

Ο Χειμώνας έκανε έντονη την παρουσία του στο νηπιαγωγείο μας με χιόνια, βροχές, χαλάζι και άλλα έντονα καιρικά φαινόμενα τα οποία μας ενθουσίασαν. Έτσι  μιλήσαμε για τον Χειμώνα, για τα μέσα θέρμανσης, για τα ρούχα και τα φρούτα του χειμώνα. Όμως δεν μείναμε εκεί παίξαμε χιονοπόλεμο μέσα στην τάξη μας, φτιάξαμε χιονάνθρωπο και παρατηρήσαμε πως όταν λιώνει το χιόνι γίνεται πάλι νερό. Μετρήσαμε χιονάνθρωπους, μάθαμε για τα ζώα του δάσους που πέφτουν σε χειμερία νάρκη αλλά και για τα ζώα που ζουν στους πάγους. Παίξαμε παιχνίδια μνήμης και παιχνίδια διάκρισης μεγεθών.  Από τους πιγκουίνους μάθαμε το γράμμα "Π π"  από τους ταράνδους το "Τ τ" και από τους χιονάνθρωπους τον κύκλο.

Στην συνέχεια στρωθήκαμε στη δουλειά ένας γεωργός μας ζήτησε βοήθεια για να ραβδίσει τις ελιές του! Έτσι σηκώσαμε τα μανίκια φορέσαμε παλιά ρούχα και καπέλα και πήγαμε στον ελαιώνα. Απλώσαμε κάτω από τις ελιές τα πανιά, τις ραβδίσαμε με το ραβδιστικό μηχάνημα, τις περάσαμε από το κόσκινο, τις βάλαμε στα τσουβάλια για να τις πάμε στο ελαιουργείο και να πάρουμε το δικό μας λάδι. Μετρήσαμε ελιές και φύλλα, τις προσθέσαμε, τις ομαδοποιήσαμε, τις συγκρίναμε ενώ τέλος φτιάξαμε τον δικό μας ελαιώνα!

Έπειτα μιλήσαμε για τα μεταφορικά μέσα. Μάθαμε τα μεταφορικά μέσα, είδαμε πως κινούνται και τα ομαδοποιήσαμε ποια κινούνται στην στεριά, στη θάλασσα και στον αέρα. Φτιάξαμε και πίνακα με το ποιά μεταφορικά μέσα έχουμε χρησιμοποιήσει και είδαμε ότι οι περισσότεροι έχουμε χρησιμοποιήσει αυτοκίνητο και λεωφορείο ενώ μόνο 3 από εμάς έχουν μπει σε τρένο! Φτιάξαμε από ρολό χαρτί το δικό μας αυτοκίνητο και αεροπλάνο ενώ μάθαμε το γράμμα "Α α" από το αεροπλάνο και "Υ υ " από το υποβρύχιο. Τέλος μεταμορφωθήκαμε σε αεροπλάνα που ταξίδεψαν μακριά και προσγειώθηκαν στη γη τραγουδώντας το "μικρό αεροπλάνο".

Στην συνέχεια θελήσαμε να ασχοληθούμε και με την κυκλοφοριακή αγωγή. Παίξαμε με τα σήματα κυκλοφορίας και είδαμε τι θα πρέπει να κάνουμε εμείς για να είμαστε ασφαλείς όταν είμαστε πεζοί, όταν κάνουμε πατίνι ή ποδήλατο αλλά και όταν είμαστε με τους γονείς μας στο αυτοκίνητο! Τέλος για να ευαισθητοποιηθούμε περισσότερο στην σωστή κυκλοφοριακή αγωγή μετατρέψαμε την τάξη μας σε αυτοκινητόδρομο όπου μεταμορφωθήκαμε σε οδηγούς, σε πεζούς και  ποδηλάτες οι οποίοι έπρεπε να κινηθούν με ασφάλεια παρατηρώντας τα σήματα, τα φανάρια αλλά και τις υποδείξεις του τροχονόμου.

Ραντεβού τον επόμενο μήνα έως τότε να περνάτε υπέροχα!